Carlsberg Citrus puszka

Region:
Polska
Branża:
Alkohole
Zakres działań:
Packaging Design

Letni hit

Sezon wiosna-lato 2012 to w historii polskiego rynku piwa bardzo istotny okres. To właśnie wówczas nastapił początek boomu na tzw. beer-miksy. Lekkie, orzeźwiające i idealne na upalne dni piwa o obniżonej zawartości alkoholu z dodatkiem soku czy lemoniady stały się hitem sprzedażowym i zdobyły podniebienia spragnionych nowości Polaków. Od tamtej pory większość dużych i rozpoznawalnych marek piwnych wprowadziła do swojego portfolio owocową sublinię. W sezonie wiosenno-letnim 2014 na taki ruch zdecydował się również premiowy brand Carlsberg.

Limonkowy lager

Zadanie, z jakim musieliśmy się zmierzyć, polegało na adaptacji puszki 0,5 l w oparciu o elementy graficzne nowej sublinii Carlsberg Citrus, przy utrzymaniu premiowego wizerunku kojarzącego się z marką-matką. Było to ciekawe wyzwanie,

ponieważ w przypadku butelki kodyfikacja sublinii odbywała się poprzez wyraźne różnice – kolor i wielkość butelki czy inny kolor płynu w porównaniu z tradycyjnym lagerem.

Siła orzeźwienia

W trakcie projektowania layoutu puszki postanowiliśmy zostawić charakterystyczne dla Carlsberga pionowe ułożenie logotypu i skupiliśmy się na wizualizacji limonkowego smaku. Dynamiczny wizerunek kawałka owocu pozwolił zbudować skojarzenia z orzeźwieniem i głębią smaku, czyli wzmocnić benefity oferowane przez markę. Jednocześnie zrezygnowaliśmy z wprowadzania dodatkowych, kontrastowych elementów kolorystycznych. Wynikało to z faktu, że Carlsberg Citrus to beer-mix pozbawiony typowej dla innych piw owocowych słodyczy.





  • Realizacje

  • Activia

    danone-activia-ico

    Bardzo rozbudowane marki potrzebują prostej i nieskomplikowanej architektury.

    Macao

    macao-ico

    Brand Macao w kategorii lodów premium był marką tła. Należało to zmienić.

    Białowieski Zdrój

    bz-ico

    Na rynku wód mineralnych najwięcej jest tych z górskim rodowodem. Czy można znaleźć inną drogę?

    Bonduelki

    bonduelki-ico

    Wśród dziecięcych smakołyków raczej nie pojawia się marchewka lub groszek. A jednak…