Dulux Super Matt

Klient:
AkzoNobel
Region:
Polska
Rumunia
Branża:
Chemia

Design

Supermat plus to subrand białych farb Dulux, funkcjonujących do pewnego czasu w segmencie mainstream. Problemem marki był brak wyrazistego wizerunku, a podstawowym argumentem prozakupowym – rekomendacja Duluxa. Producent zdecydował się repozycjonować produkt do segmentu premium, nadając mu bardziej designerski charakter.

Polska-Rumunia

W związku z repozycjonowaniem i towarzyszącym mu rebrandingiem należało zaprojektować nie tylko nowe logo i design opakowań, lecz także przygotować linię POS, komunikującą nowe wartości marki. Rynkami docelowymi była Polska i Rumunia.

Biało na czarnym

Opakowania białych farb, podobnie jak proszek do białych tkanin, zwykle wykorzystują biel jako kolor dominujący. Stąd pomysł, by oprzeć brandblock na kontraście – czerni wyróżniającej na półce i jednocześnie doskonale eksponującej istotę produktu. Opracowane zostało również nowe logo oraz ikony ilustrujące właściwości farby. Dzięki tym zabiegom opakowanie było jednym z oryginalniejszych w swojej kategorii i niewątpliwie wskazywało kierunek, w którym powinni dążyć inni.



  • Realizacje

  • Alpen Gold

    alpengold-ico

    Zmiana strategii marki wymaga również zmian na poziomie opakowania.

    MK Café – kawy świata

    mk-cafe-ziarnista-ico

    Nowe w rodzinie kawy ziarniste MK Café. Jak podkreślić ich odmienność?

    Krakuski

    krakuski-ico

    Krakuski to marka mogąca poszczycić się ponad stuletnią tradycją.

    Bonduelki

    bonduelki-ico

    Wśród dziecięcych smakołyków raczej nie pojawia się marchewka lub groszek. A jednak…