Felix

Klient:
Intersnack
Region:
Polska
Branża:
FMCG

Nie tylko adaptacja

Adaptacja opakowań zagranicznych na rynek rodzimy wiąże się nie tylko ze zmianą tekstów czy dostosowaniem do specyficznego dla regionu portfolio produktów. To również konieczność dopasowania do odmiennej architektury brandu, różnych kodów kolorystycznych, czy choćby żmudny proces adaptacji siatek opakowań. Intersnack Poland, właściciel marki Felix, musiał zdecydować się na ten skomplikowany logistycznie projekt w związku z potrzebą odświeżenia designu i uspójnieniem z rozwiązaniami funkcjonującymi w innych państwach europejskich.

Respektując przyzwyczajenia

Zadaniem agencji była adaptacja całego portfolio produktów Felix w trzech grupach produktowych, uwzględniająca potrzeby polskich klientów i rozwiązania, do których Felix zdążył ich przez lata przyzwyczaić.

Tłumaczenie designu

Opakowania, będące podstawą adaptacji, pochodziły z rynku niemieckiego, gdzie w ogóle nie funkcjonowało kolorystyczne rozróżnienie linii (orzeszki ziemne, mieszanki orzechowe, orzechy szlachetne). Wprowadzenie color codingu było jednym z ważniejszych zadań w obrębie projektu. Poważnym zmianom uległa również typografia, która wymagała modyfikacji związanych z różnymi przyzwyczajeniami estetycznymi polskich i niemieckich klientów. W studio fotograficznym agencji powstała również znaczna część materiału zdjęciowego, wykorzystanego na nowych opakowaniach. W efekcie tych prac na sklepowe półki trafiły mocno odświeżone opakowania, zgodne z zakorzenionym w Polsce wizerunkiem marki i łatwo identyfikowane przez lojalnych użytkowników.



Wizerunki



  • Realizacje

  • Tartare Delikatny

    tartare-ico

    Zmysły przyzwyczajają się szybko do stałych bodźców. Dlatego bodźce muszą ulegać modyfikacjom.

    Tarczyński Kabanos

    tarczynski-ico

    Marka Tarczyński to jeden z największych producentów wyrobów wędliniarskich.

    Cholinki

    cholinki-ico

    Nawet w ścisle określonych ramach zawsze istnieje duży potencjał zmian i udoskonaleń.

    Lysi. Tran Islandzki

    tran_islandzki_lysi-ico

    Jedyne trany islandzkie na polskim rynku nie wykorzystywały w pełni przewagi konkurencyjnej.