Felix

Klient:
Intersnack
Region:
Polska
Branża:
FMCG

Nie tylko adaptacja

Adaptacja opakowań zagranicznych na rynek rodzimy wiąże się nie tylko ze zmianą tekstów czy dostosowaniem do specyficznego dla regionu portfolio produktów. To również konieczność dopasowania do odmiennej architektury brandu, różnych kodów kolorystycznych, czy choćby żmudny proces adaptacji siatek opakowań. Intersnack Poland, właściciel marki Felix, musiał zdecydować się na ten skomplikowany logistycznie projekt w związku z potrzebą odświeżenia designu i uspójnieniem z rozwiązaniami funkcjonującymi w innych państwach europejskich.

Respektując przyzwyczajenia

Zadaniem agencji była adaptacja całego portfolio produktów Felix w trzech grupach produktowych, uwzględniająca potrzeby polskich klientów i rozwiązania, do których Felix zdążył ich przez lata przyzwyczaić.

Tłumaczenie designu

Opakowania, będące podstawą adaptacji, pochodziły z rynku niemieckiego, gdzie w ogóle nie funkcjonowało kolorystyczne rozróżnienie linii (orzeszki ziemne, mieszanki orzechowe, orzechy szlachetne). Wprowadzenie color codingu było jednym z ważniejszych zadań w obrębie projektu. Poważnym zmianom uległa również typografia, która wymagała modyfikacji związanych z różnymi przyzwyczajeniami estetycznymi polskich i niemieckich klientów. W studio fotograficznym agencji powstała również znaczna część materiału zdjęciowego, wykorzystanego na nowych opakowaniach. W efekcie tych prac na sklepowe półki trafiły mocno odświeżone opakowania, zgodne z zakorzenionym w Polsce wizerunkiem marki i łatwo identyfikowane przez lojalnych użytkowników.



Wizerunki



  • Realizacje

  • Carbo Medicinalis

    carbo-ico

    Carbo medicinalis musiał przekształcić się z produktu generycznego w markę.

    Jiten Dar

    dar-ico

    Jiten Dar był znanym brandem na bułgarskim rynku, choć jego pozycja stopniowo słabła…

    Farm Frites

    farm-frites-ico

    Farm Frites był mocnym brandem segmentu HoReCa, ale nieznanym w segmencie konsumenckim.

    Jupik

    jupik-ico

    Silna konkurencja jest stymulatorem innowacji, zarówno w obrębie produktu, jak i brandu.