Ketoflexan

Klient:
Sandoz
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Jak odziedziczyć zaufanie?

Ketoflexan to przykład projektu brandingowego, w którym należało stworzyć markę z kategorii suplementów diety, bazującej na zaufaniu i renomie preparatu dostępnego tylko na receptę. Przedsięwzięcia tego rodzaju są zawsze wyzwaniem – bezpośrednie odwołania nie wchodzą oczywiście w grę, gdyż mogłyby wprowadzać klientów w błąd. Jest to przy okazji dobry test skuteczności brandingu produktu, do którego się odwołujemy (w naszym przypadku był to Ketonal). Jeśli opiera się on na charakterystycznym kolorze, motywie graficznym, formie opakowania, czyli elementach brandingowych czytelnych nawet po zasłonięciu nazwy, dużo łatwiej jest przywołać u odbiorcy odpowiednie skojarzenia.

Opakowanie z referencjami

Zadanie obejmowało projekt logotypu oraz packaging design, nawiązujący w pewien sposób do brandingu leku Ketonal i podkreślający gwarancję jakości i skuteczności, zapewnianej przez znaną markę.

Branding przede wszystkim

Podstawą brandingu Ketoflexanu jest mocny, prosty podział opakowania na kontrastowy biały pas z impaktowym logo oraz duży pomarańczowy panel, eksponujący właściwości preparatu. Ta kolorystyka wynika właśnie z odwołań do Ketonalu, choć jednocześnie należy pamiętać, że ciepłe kolory mają niezwykły walor komunikacyjny przy preparatach związanych z bólami stawów. Poza kolorem wykorzystano jeszcze pewne zabiegi graficzne łatwo identyfikowane z Ketonalem (srebrne paski).
Najważniejszy jest tu jednak branding – opakowanie jest charakterystyczne i czytelne nawet z daleka, a system identyfikacji wychodzi daleko poza sam logotyp.


Kolorystyka


Ikony



  • Realizacje

  • Farm Frites

    farm-frites-ico

    Farm Frites był mocnym brandem segmentu HoReCa, ale nieznanym w segmencie konsumenckim.

    Good Mood Coffee

    gmc-ico

    Aplikacja mobilna wyposażona w detektor nastroju. Nastrój się na kawę!

    Lysi. Tran Islandzki

    tran_islandzki_lysi-ico

    Jedyne trany islandzkie na polskim rynku nie wykorzystywały w pełni przewagi konkurencyjnej.

    Valbon

    valbon-ico

    Poważny redesign przeprowadzony jedynie dla… przyjemności.