Ketoflexan

Klient:
Sandoz
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Jak odziedziczyć zaufanie?

Ketoflexan to przykład projektu brandingowego, w którym należało stworzyć markę z kategorii suplementów diety, bazującej na zaufaniu i renomie preparatu dostępnego tylko na receptę. Przedsięwzięcia tego rodzaju są zawsze wyzwaniem – bezpośrednie odwołania nie wchodzą oczywiście w grę, gdyż mogłyby wprowadzać klientów w błąd. Jest to przy okazji dobry test skuteczności brandingu produktu, do którego się odwołujemy (w naszym przypadku był to Ketonal). Jeśli opiera się on na charakterystycznym kolorze, motywie graficznym, formie opakowania, czyli elementach brandingowych czytelnych nawet po zasłonięciu nazwy, dużo łatwiej jest przywołać u odbiorcy odpowiednie skojarzenia.

Opakowanie z referencjami

Zadanie obejmowało projekt logotypu oraz packaging design, nawiązujący w pewien sposób do brandingu leku Ketonal i podkreślający gwarancję jakości i skuteczności, zapewnianej przez znaną markę.

Branding przede wszystkim

Podstawą brandingu Ketoflexanu jest mocny, prosty podział opakowania na kontrastowy biały pas z impaktowym logo oraz duży pomarańczowy panel, eksponujący właściwości preparatu. Ta kolorystyka wynika właśnie z odwołań do Ketonalu, choć jednocześnie należy pamiętać, że ciepłe kolory mają niezwykły walor komunikacyjny przy preparatach związanych z bólami stawów. Poza kolorem wykorzystano jeszcze pewne zabiegi graficzne łatwo identyfikowane z Ketonalem (srebrne paski).
Najważniejszy jest tu jednak branding – opakowanie jest charakterystyczne i czytelne nawet z daleka, a system identyfikacji wychodzi daleko poza sam logotyp.


Kolorystyka


Ikony



  • Realizacje

  • Tarczyński Sucha Krakowska

    tarczynski-sucha-ico

    Impaktowa, nowoczesna i apetyczna komunikacja opakowaniowa

    Łakotki

    lakotki-ico

    Ciastka dla łasuchów, kuszą nową odsłoną.

    Prince Polo XXL

    prince-polo-ico

    Prince Polo to marka-ikona na rodzimym rynku słodyczy, znana i lubiana od pokoleń.

    Tartare Delikatny

    tartare-ico

    Zmysły przyzwyczajają się szybko do stałych bodźców. Dlatego bodźce muszą ulegać modyfikacjom.