Wyjście z tła

Lody impulsowe segmentu premium są bardzo silnie zdominowane przez markę Magnum. Brand Macao nie wyróżniał się na tle całej kategorii, nie miał własnej, wyrazistej osobowości i kupujący nie widzieli w nim alternatywy dla innych produktów. Wiódł zatem życie jednego z produktów tła, który można było wybrać lub nie, a już z pewnością zastąpić każdym innym lodowym przysmakiem. Należało zatem zwrócić na niego uwagę klientów, jasno zakomunikować, że ma on do zaoferowania coś całkiem innego niż lider katergorii i że jest osobnym światem, z zupełnie inną obietnicą i systemem wartości. Innymi słowy – przekonać kupujących, że warto dokonywać świadomych wyborów pomiędzy nim a innym wiodącym brandem i w efekcie sięgać właśnie po Macao.

Podnosimy wartość

Wymagało to rebrandingu marki. Podniesienia wartości oczekiwanej przez konsumenta.

Stworzenia nowej strategii brandu i linii opakowań, pozwalających zdobyć silną pozycję między konkurentami.

Cała smakowitość

Analiza sytuacji zastanej na rynku w lodach impulsowych jasno wykazywała, że ówczesny wizerunek marki Macao nie zawiera tych wartości, które mogłyby być punktem wyjścia do budowania nowej strategii. Zmieniono zatem cały system identyfikacji, wzmocniono część brandingową, a elementem wyróżniającym stała się oryginalna, apetyczna fotografia, operująca zbliżeniem i wydobywająca z produktu całą jego smakowitość. Jednocześnie podkreślono elementy budujące wrażenie premiowości. Wszystko po to, by klient miał wrażenie, że kupuje coś zupełnie wyjątkowego, produkt, który nie ma żadnych kompleksów wobec lidera kategorii i nie musi niczego i nikogo naśladować.



  • Realizacje

  • Activia

    danone-activia-ico

    Bardzo rozbudowane marki potrzebują prostej i nieskomplikowanej architektury.

    Białowieski Zdrój

    bz-ico

    Na rynku wód mineralnych najwięcej jest tych z górskim rodowodem. Czy można znaleźć inną drogę?

    Liderin

    liderin-ico

    Nowe opakowanie Liderinu lokuje markę w zupełnie nowej kategorii.

    Bonduelki

    bonduelki-ico

    Wśród dziecięcych smakołyków raczej nie pojawia się marchewka lub groszek. A jednak…