Ortanol

Klient:
Sandoz
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Wyjście ze strefy RX

Komunikacja na opakowaniach leków z kategorii RX posługuje się zwykle zupełnie innymi środkami wyrazu niż w przypadku leków OTC. Nie rywalizują one na półce z innymi produktami, muszą budować zaufanie i świadczyć o profesjonalnym charakterze specyfiku. Nie starają się przyciągać uwagi, a impaktowość ustępuje miejsca czytelności i ekspozycji podstawowych informacji medycznych. Pojawiają się jednak takie sytuacje, że lek zmienia kwallifikację z RX na OTC i wówczas pojawia się uzasadniona potrzeba rebrandingu.

Cel: rebranding

Rebranding uwzględniający przeszłość leku i nowe wymagania wobec marki z kategorii OTC. Stworzenie nowej strategii marki – zmiana opakowania, opracowanie nowego logo.

Lekarz bez fartucha

Istotą przyjętej strategii było nawiązanie do medycznego charakteru produktu. Oderwanie się od korzeni mogłoby podważyć zaufanie do preparatu wśród dotychczasowych użytkowników. Szukano zatem skojarzeń ze światem medycyny, rozumianej jako najbardziej rozwojowa i zaawansowana technologicznie gałąź nauki, choć należało jednocześnie uniknąć naturalnego dystansu i niepokoju, który zawsze lekarz w jakimś stopniu zawsze wywołuje. Gdy udajemy się do lekarza i przyjmuje nas specjalista w cywilnym ubraniu, czujemy się zawsze bezpieczniej i pewniej. Powstał zatem koncept „lekarza bez fartucha”. Medyczna kolorystyka (zielenie) i metaliza, podkreślają sterylność oraz technologię, a uzupełniają to proste formy graficzne i ascetyczny choć przyjazny font. Ciepłe kolory zestawione z dużym zielonym panelem czynią ten medyczny język przyjaznym i znacznie bliższym zwykłemu odbiorcy.


Kolorystyka


Ikony



  • Realizacje

  • Macao

    macao-ico

    Brand Macao w kategorii lodów premium był marką tła. Należało to zmienić.

    Prince Polo XXL

    prince-polo-ico

    Prince Polo to marka-ikona na rodzimym rynku słodyczy, znana i lubiana od pokoleń.

    Jiten Dar

    dar-ico

    Jiten Dar był znanym brandem na bułgarskim rynku, choć jego pozycja stopniowo słabła…

    Lubelska Trzy Zboża

    lubelska3zboza-ico

    Po sukcesie wódek kolorowych Lubelska wprowadza wariant czysty.