Ortanol

Klient:
Sandoz
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Wyjście ze strefy RX

Komunikacja na opakowaniach leków z kategorii RX posługuje się zwykle zupełnie innymi środkami wyrazu niż w przypadku leków OTC. Nie rywalizują one na półce z innymi produktami, muszą budować zaufanie i świadczyć o profesjonalnym charakterze specyfiku. Nie starają się przyciągać uwagi, a impaktowość ustępuje miejsca czytelności i ekspozycji podstawowych informacji medycznych. Pojawiają się jednak takie sytuacje, że lek zmienia kwallifikację z RX na OTC i wówczas pojawia się uzasadniona potrzeba rebrandingu.

Cel: rebranding

Rebranding uwzględniający przeszłość leku i nowe wymagania wobec marki z kategorii OTC. Stworzenie nowej strategii marki – zmiana opakowania, opracowanie nowego logo.

Lekarz bez fartucha

Istotą przyjętej strategii było nawiązanie do medycznego charakteru produktu. Oderwanie się od korzeni mogłoby podważyć zaufanie do preparatu wśród dotychczasowych użytkowników. Szukano zatem skojarzeń ze światem medycyny, rozumianej jako najbardziej rozwojowa i zaawansowana technologicznie gałąź nauki, choć należało jednocześnie uniknąć naturalnego dystansu i niepokoju, który zawsze lekarz w jakimś stopniu zawsze wywołuje. Gdy udajemy się do lekarza i przyjmuje nas specjalista w cywilnym ubraniu, czujemy się zawsze bezpieczniej i pewniej. Powstał zatem koncept „lekarza bez fartucha”. Medyczna kolorystyka (zielenie) i metaliza, podkreślają sterylność oraz technologię, a uzupełniają to proste formy graficzne i ascetyczny choć przyjazny font. Ciepłe kolory zestawione z dużym zielonym panelem czynią ten medyczny język przyjaznym i znacznie bliższym zwykłemu odbiorcy.


Kolorystyka


Ikony



  • Realizacje

  • Felix

    felix-ico

    Zadaniem agencji była adaptacja całego portfolio produktów Felix w trzech grupach produktowych.

    MK Café

    mk-cafe-ico_0

    Świeżo zliftingowana nabiera szlachetności. MK Café – polecana przez baristów.

    Choligrip

    choligrip-ico

    Budowa marki, która korzystąc z renomy Cholinexu, wyraźnie eksponuje swoją odrębność.

    KFC Orient Menu

    kfc-orient-ico

    KFC zaskoczyła ostatnio swoich fanów z Polski, Czech i Węgier, wprowadzając nowe orientalne menu.