Kolorystyka

Z aptek do hipermarketów

Viscoplast jest najlepiej rozpoznawalną marką plastrów w Polsce. Swoją pozycję utrzymuje od lat, co oczywiście wymagało wielu działań stabilizujących ten status. Początkowo marka dystrybuowana była głównie w aptekach, a rynkowa potrzeba ciągłego poszerzania asortymentu nie mogła być realizowana w ramach funkcjonującej dotąd struktury marki. Pojawiły się nowe wyzwania: zmiany w prawie umożliwiły wejście do nowoczesnych kanałów dystrybucji, a na rynku pojawili się naprawdę poważni międzynarodowi konkurenci.

Zadanie dla architektów

Zadanie obejmowało redesign marki, obejmujący logotyp i projekt opakowań, które odtąd miały pojawić się w zupełnie nowym dla siebie środowisku – na stoiskach samoobsługowych. Przy tak szerokim asortymencie niezbędne było stworzenie systemu, w którym klient zdany na samego siebie, mógłby się łatwo odnaleźć. Dlatego redesign wiązał się z potrzebą opracowania nowej, czytelnej i funkcjonalnej architektury marki. Wraz z nowym brand designem stworzono linię materiałów komunikacyjnych, wspierających sprzedaż w nowych kanałach dystrybucji.

Nawigacja w plastrach

Każdy z nas ma naturalną potrzebę systematyzowania obserwowanych zjawisk i przyporządkowywania ich do odpowiednich kategorii według prostych kryteriów.

To nam ułatwia orientację nawet w zupełnie nowych sytuacjach. Najważniejsze było zatem stworzenie konstrukcji systemu komunikacyjnego. Opakowanie podzielono na cztery strefy: subbrand (określający istotę produktu), wizualizację produktu, ilustrację sposobu wykorzystania i opis działania. Szkielet uzupełniony o kod kolorystyczny został zaadaptowany na wszystkie linie plastrów, sprzedawanych w aptekach i kanale nowoczesnym. Dzięki temu kupujący szuka potrzebnych informacji w oczywistych dla niego miejscach, a rozróżnienie kolorystyczne od razu pozwala mu skierować uwagę na odpowiednią kategorię produktów.
Nowe, impaktowe logo i color branding, poprawiły widoczność produktu, a także zbudowały półkę – spójny i mocny brand block. Ciemnoniebieski kolor w połączeniu z bielą to zestawienie bardzo kontrastowe, jednak najważniejszym powodem wykorzystania tych barw był ich medyczny i sterylny charakter oraz zaufanie, które wzbudzają u odbiorcy. Te wszystkie elementy stworzyły silny branding produktów – nawet zasłaniając logo, nie można mieć wątpliwości co do właściwej identyfikacji marki.
Efekt? Viscoplast mimo silnej konkurencji utrzymał swoją pozycję lidera i nadal jest najlepiej rozpoznawalną marką w Polsce.


Wizerunki


Kategorie


Design



  • Realizacje

  • BoboVita Porcja Zbóż

    bobovita-porcja-zboz-ico

    BoboVita poszerza portfolio o nowatorską linię PORCJA ZBÓŻ.

    Danio

    danio-ico

    W ramach marki funcjonuje wiele odmian smakowych. Ten atut zaczął w końcu… sprawiać kłopoty.

    Valbon

    valbon-ico

    Poważny redesign przeprowadzony jedynie dla… przyjemności.

    KFC Orient Menu

    kfc-orient-ico

    KFC zaskoczyła ostatnio swoich fanów z Polski, Czech i Węgier, wprowadzając nowe orientalne menu.