Ekonomiczny folk

Packaging Polska Luty 2012
Jeszcze do niedawna określenie “marka ekonomiczna” narzucało skojarzenia z oszczędnym estetycznie designie (kto zgadnie, jakiego pojęcia dotyczy ta peryfraza?) i oczywiście nie najlepszą jakością, rekompensowaną przez cenę.

Ta estetyka, a w zasadzie jej brak, to mniej lub bardziej świadomy zabieg sygnalizujący niską cenę – coś, co jest tanie, nie może być sprzedawane w nazbyt atrakcyjnym wizualnie opakowaniu. Dlatego częste były (i są!) w tym segmencie rozwiązania czerpiące całymi garściami z ugruntowanej w polskiej tradycji stylistyki etykiet zastępczych lub po prostu opakowania brzydkie, bo wykonane najniższym kosztem zwykle przez przypadkowych wykonawców. Strategie brandingowe takich marek opierały się po prostu na cenie i na stosowaniu agresywnych zabiegów graficznych, mających wyróżnić produkt na półce i ułatwić jego identyfikacje.. Wizerunek z pewnością nie był tym, co w przypadku marek ekonomicznych było starannie pielęgnowane i przemyślane.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Ścibor Szpak – agencja PND Futura
Packaging Polska, Luty 2012

Bobovita

bobovita-ico

Rozrastająca się o nowe produkty marka wymagała rewitalizacji.

Altacet Ice

altacet-ico

Nowy produkt potrzebował wyrazistego packaging designu.

Arctic

arctic-ico

Niewyczerpane źródło pozytywnych emocji i oryginalnego stylu

KFC Orient Menu

kfc-orient-ico

KFC zaskoczyła ostatnio swoich fanów z Polski, Czech i Węgier, wprowadzając nowe orientalne menu.