Ekonomiczny folk

Packaging Polska Luty 2012
Jeszcze do niedawna określenie “marka ekonomiczna” narzucało skojarzenia z oszczędnym estetycznie designie (kto zgadnie, jakiego pojęcia dotyczy ta peryfraza?) i oczywiście nie najlepszą jakością, rekompensowaną przez cenę.

Ta estetyka, a w zasadzie jej brak, to mniej lub bardziej świadomy zabieg sygnalizujący niską cenę – coś, co jest tanie, nie może być sprzedawane w nazbyt atrakcyjnym wizualnie opakowaniu. Dlatego częste były (i są!) w tym segmencie rozwiązania czerpiące całymi garściami z ugruntowanej w polskiej tradycji stylistyki etykiet zastępczych lub po prostu opakowania brzydkie, bo wykonane najniższym kosztem zwykle przez przypadkowych wykonawców. Strategie brandingowe takich marek opierały się po prostu na cenie i na stosowaniu agresywnych zabiegów graficznych, mających wyróżnić produkt na półce i ułatwić jego identyfikacje.. Wizerunek z pewnością nie był tym, co w przypadku marek ekonomicznych było starannie pielęgnowane i przemyślane.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Ścibor Szpak – agencja PND Futura
Packaging Polska, Luty 2012

Milka. Dare to…

milka-ico

Edycja limitowana, która miała zaanonsować nową strategię marki.

Mura

mura-ico

Utrzymanie pozycji lidera wymaga ciągłej pracy nad marką i strategią komunikacji.

Viscoplast

viscoplast-ico

Potrzeba ciągłego poszerzania asortymentu wymagała zmiany struktury marki.

Jiten Dar

dar-ico

Jiten Dar był znanym brandem na bułgarskim rynku, choć jego pozycja stopniowo słabła…