Miś pobudza pozytywnie

Marketing w Praktyce Maj 2014

Rynek produktów spożywczych dla dzieci to ogromny, warty dziesiątki miliardów tort do podziału dla firm z branży FMCG. Przy rosnącym wpływie najmłodszych na decyzje zakupowe rodziców liczy się nie tyle sama cena produktu, ile jego opakowanie.

Według raportu „Miliardy złotych w rękach dzieci” z maja 2013 roku, przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi, aż 96% posiadających dzieci Polaków przyznaje, że ich pociechy mają wpływ na decyzje zakupowe podejmowane w ramach rodziny. 3/4 badanych twierdzi, że jest on duży lub średni. Niemal połowa z respondentów potwierdza ponadto, że ich latorośle decydują nawet o tym, w którym sklepie są robione zakupy. W świetle tych danych powiedzenie „dzieci i ryby głosu nie mają” wydaje się zatem całkowicie nieaktualne. Przynajmniej jeśli chodzi o tę pierwszą grupę. O rybach raport bowiem milczy.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Mateusz Koncewicz – agencja PND Futura
Marketing w Praktyce, Maj 2014



Dr. Oetker

dr-oetker-ico

Jeden przejrzysty system zamiast wielokolorowej różnorodności. Coś na wzmocnienie marki.

Danio

danio-ico

W ramach marki funcjonuje wiele odmian smakowych. Ten atut zaczął w końcu… sprawiać kłopoty.

Fantasia

fantasia-ico

Czekoladowe Fantazje zmagały się z problemem postrzegania niezgodnego z pozycjonowaniem.

Pudliszki

pudliszki-ico

Marka Pudliszki potrzebowała zmian. Jednak lojalni klienci absolutnie ich nie chcieli.