Alpen Gold

Klient:
Mondelēz
Region:
Polska
Branża:
FMCG
Słodycze

Marka z przyjemnością

Zmiana opakowań wynika często ze zmiany strategii komunikacyjnej marki. Alpen Gold dokonał w pewnym momencie takich modyfikacji i pojawiła się naturalna potrzeba stworzenia spójnej komunikacji na wszelkich możliwych poziomach. Opakowanie to jeden z najważniejszych nośników przekazu, więc należało znaleźć sposób na wyrażenie podstawowych wartości marki i dotarcie do klientów z kluczową informacją również w momencie podejmowania decyzji zakupowej. Nowa strategia skupiała się na przyjemności i radości jedzenia, a zmiany były tak daleko posunięte, że objęły nawet kształt tabliczki czekolady. Alpen Gold wprowadził również nowe smaki – czekoladę gorzką z nadzieniem, łączącą dobroczynne działanie dla organizmu (mikroelementy) z przyjemnością.

Eksponowanie unikalności

Celem projektu było stworzenie linii opakowań czekolad gorzkich nadziewanych i wyeksponowanie unikalności takiego produktu.

Wzbudzenie zainteresowania u osób kupujących na co dzień czekolady gorzkie i zachęta do spróbowania czegoś nowego.

Działanie na zmysły

Kluczowymi pojęciami, które wytyczały proces projektowania, były aspiracyjność, czekoladowość i apetyczność. Przekaz miał jasno komunikować, że jest to ekskluzywna czekolada o dużej zawartości kakao, oferująca przy tym nieznane dotąd wrażenia smakowe wynikające z apetycznego nadzienia. Opakowanie eksponuje najważniejsze cechy choćby poprzez dodanie do dużego pack-shotu kostki czekolady również czekoladowych wiórków i smakowicie sfotografowanych wiśni, malin etc,. Grafika działa na zmysły, namawia do spróbowania nowych smaków, jest emocjonalna i przesycona przyjemnością. To jawna zachęta do chwili zapomnienia i sięgnięcia po coś naprawdę wyjątkowego.


Kolorystyka



  • Realizacje

  • Bobovita

    bobovita-ico

    Rozrastająca się o nowe produkty marka wymagała rewitalizacji.

    Bobovita [Brand Hero]

    bobovita-ico

    Brand hero jest bardzo istotnym nośnikiem wartości marki.

    Lysi. Tran Islandzki

    tran_islandzki_lysi-ico

    Jedyne trany islandzkie na polskim rynku nie wykorzystywały w pełni przewagi konkurencyjnej.

    Lubelska Trzy Zboża

    lubelska3zboza-ico

    Po sukcesie wódek kolorowych Lubelska wprowadza wariant czysty.