Carbo Medicinalis

Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Węgiel kontra węgiel

Co może odróżniać węgiel od węgla? Cóż, poza marką nic takiego, co kupujący mógłby ocenić na etapie decyzji zakupowej. Oczywiście marka niesie ze sobą obietnicę – jakości, pewności działania, marka wzbudza zaufanie, zawsze istotne w przypadku produktów medycznych. W pewnym momencie zrozumieli to również producenci węgla, rozpoczynając rywalizację na zupełnie innych niż dotąd obszarach. Carbo medicinalis, funkcjonujący na rynku od wielu lat, musiał wówczas przekształcić się z produktu właśnie w markę.

Wydobyć istotę marki

Projekt polegał zatem na wykreowaniu marki od podstaw – stworzeniu logo, systemu identyfikacji i doborze kolorów, czyli po prostu brand designu Carbo Medicinalis. Branding został wsparty nowymi materiałami komunikacyjnymi, budującymi jednorodny wizerunek marki.

Znak paproci

Węgiel z pewnością nie kojarzy się z czymś, co z pełnym przekonaniem chciałoby się połknąć, nawet w stanach wyższej potrzeby. Dlatego istotne było znalezienie symbolu, który jest z nim związany w sposób mniej dosłowny. Wybór padł na paproć: jedną z najstarszych roślin świata, symbolizującą naturalność i czystość, a co za tym idzie – bezpieczeństwo. Węgiel jest przecież skałą pochodzenia roślinnego, powstałą między innymi właśnie z paproci.
Ciepłe żółte kolory zestawione z zielenią, sprawiają, że mimo swojego gatunkowego ciężaru specyfik zyskał nowe przyjazne oblicze. W miejscu możlwych barier pojawiło się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.


Kolorystyka



  • Realizacje

  • Liderin

    liderin-ico

    Nowe opakowanie Liderinu lokuje markę w zupełnie nowej kategorii.

    Białowieski Zdrój

    bz-ico

    Na rynku wód mineralnych najwięcej jest tych z górskim rodowodem. Czy można znaleźć inną drogę?

    BoboVita Porcja Zbóż

    bobovita-porcja-zboz-ico

    BoboVita poszerza portfolio o nowatorską linię PORCJA ZBÓŻ.

    Multivitamol

    multivitamol-ico

    Multivitamol posługiwał się designem i brand hero, które mocno odbiegały od aktualnych trendów.