Carbo Medicinalis

Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Węgiel kontra węgiel

Co może odróżniać węgiel od węgla? Cóż, poza marką nic takiego, co kupujący mógłby ocenić na etapie decyzji zakupowej. Oczywiście marka niesie ze sobą obietnicę – jakości, pewności działania, marka wzbudza zaufanie, zawsze istotne w przypadku produktów medycznych. W pewnym momencie zrozumieli to również producenci węgla, rozpoczynając rywalizację na zupełnie innych niż dotąd obszarach. Carbo medicinalis, funkcjonujący na rynku od wielu lat, musiał wówczas przekształcić się z produktu właśnie w markę.

Wydobyć istotę marki

Projekt polegał zatem na wykreowaniu marki od podstaw – stworzeniu logo, systemu identyfikacji i doborze kolorów, czyli po prostu brand designu Carbo Medicinalis. Branding został wsparty nowymi materiałami komunikacyjnymi, budującymi jednorodny wizerunek marki.

Znak paproci

Węgiel z pewnością nie kojarzy się z czymś, co z pełnym przekonaniem chciałoby się połknąć, nawet w stanach wyższej potrzeby. Dlatego istotne było znalezienie symbolu, który jest z nim związany w sposób mniej dosłowny. Wybór padł na paproć: jedną z najstarszych roślin świata, symbolizującą naturalność i czystość, a co za tym idzie – bezpieczeństwo. Węgiel jest przecież skałą pochodzenia roślinnego, powstałą między innymi właśnie z paproci.
Ciepłe żółte kolory zestawione z zielenią, sprawiają, że mimo swojego gatunkowego ciężaru specyfik zyskał nowe przyjazne oblicze. W miejscu możlwych barier pojawiło się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.


Kolorystyka



  • Realizacje

  • Pyszny Duet

    pyszny_duet-ico

    Jak uniknąć kanibalizacji marek i zdobyć nową grupę klientów?

    ARCTIC+ Wody funkcjonalne

    arctic-funkcjonalny-ico

    Arctic wprowadza na rynek linię wód funkcjonalnych.

    Dr. Oetker

    dr-oetker-ico

    Jeden przejrzysty system zamiast wielokolorowej różnorodności. Coś na wzmocnienie marki.

    Inka

    inka-ico

    Odświeżenie wizerunku Inki stało się naturalnym i koniecznym etapem w rozwoju marki.