Carbo Medicinalis

Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Węgiel kontra węgiel

Co może odróżniać węgiel od węgla? Cóż, poza marką nic takiego, co kupujący mógłby ocenić na etapie decyzji zakupowej. Oczywiście marka niesie ze sobą obietnicę – jakości, pewności działania, marka wzbudza zaufanie, zawsze istotne w przypadku produktów medycznych. W pewnym momencie zrozumieli to również producenci węgla, rozpoczynając rywalizację na zupełnie innych niż dotąd obszarach. Carbo medicinalis, funkcjonujący na rynku od wielu lat, musiał wówczas przekształcić się z produktu właśnie w markę.

Wydobyć istotę marki

Projekt polegał zatem na wykreowaniu marki od podstaw – stworzeniu logo, systemu identyfikacji i doborze kolorów, czyli po prostu brand designu Carbo Medicinalis. Branding został wsparty nowymi materiałami komunikacyjnymi, budującymi jednorodny wizerunek marki.

Znak paproci

Węgiel z pewnością nie kojarzy się z czymś, co z pełnym przekonaniem chciałoby się połknąć, nawet w stanach wyższej potrzeby. Dlatego istotne było znalezienie symbolu, który jest z nim związany w sposób mniej dosłowny. Wybór padł na paproć: jedną z najstarszych roślin świata, symbolizującą naturalność i czystość, a co za tym idzie – bezpieczeństwo. Węgiel jest przecież skałą pochodzenia roślinnego, powstałą między innymi właśnie z paproci.
Ciepłe żółte kolory zestawione z zielenią, sprawiają, że mimo swojego gatunkowego ciężaru specyfik zyskał nowe przyjazne oblicze. W miejscu możlwych barier pojawiło się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.


Kolorystyka



  • Realizacje

  • Milka. Dare to…

    milka-ico

    Edycja limitowana, która miała zaanonsować nową strategię marki.

    Łakotki

    lakotki-ico

    Ciastka dla łasuchów, kuszą nową odsłoną.

    Mura

    mura-ico

    Utrzymanie pozycji lidera wymaga ciągłej pracy nad marką i strategią komunikacji.

    Felix

    felix-ico

    Zadaniem agencji była adaptacja całego portfolio produktów Felix w trzech grupach produktowych.