Choligrip

Klient:
GlaxoSmithKline
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Kolorystyka

Marka z marki

Architektura marki i brand development to naprawdę fascynujące dziedziny brandingu. Swego rodzaju inżynieria marki – budowanie struktury brandu, jego relacji z subbrandami, podejmowanie decyzji o przeniesieniu marki na inne kategorie produktów lub rezerwowanie jej tylko dla jednej. Od tych decyzji w dużej mierze zależy rynkowy sukces.
Choligrip miał być marką należącą do rodziny Cholinexu. Korzystać z jego renomy, eksponując jednocześnie wyróżniki: działanie na objawy związane z grypą i przeziębieniem. Słowa kluczowe zatem to skuteczność i zaufanie.

Podkreślić skuteczność

Zadanie obejmowało wykreowanie nowej marki i aplikacja na opakowania trzech wariantów smakowych. Inaczej mówiąc: stworzenie wizerunku leku skutecznego, szybkiego w działaniu i godnego zaufania.

Brandingowe klocki

Budowanie nowych struktur – na przykład struktury marki – z istniejących elementów zawsze jest wyzwaniem. Pozorne ułatwienia okazują się nagle ograniczeniami – narzucona kolorystyka, kompozycja, elementy graficzne. W takich sytuacjach projektowanie polega na pracy z detalem i poszukiwaniu kluczowych wyróżników, czegoś na czym oprzemy główny komunikat. Tak właśnie przebiegały prace nad Choligripem. Najważniejszy był odpowiedni dobór kolorów i takie modyfikacje elementów brandingowych Cholinexu, by podkreślić siłę i sposób działania nowego specyfiku. Dzięki temu mimo oczywistych odniesień do leku-matki udało się stworzyć wyrazisty brand i impaktowe, spójne komunikacyjnie opakowanie.

Wizerunki


Ilustracje




  • Realizacje

  • Floriol

    floriol-ico

    Floriol jest olejem rzepakowym należącym do portfela marek ZPT Kruszwica.

    BoboVita Porcja Zbóż

    bobovita-porcja-zboz-ico

    BoboVita poszerza portfolio o nowatorską linię PORCJA ZBÓŻ.

    Inka

    inka-ico

    Odświeżenie wizerunku Inki stało się naturalnym i koniecznym etapem w rozwoju marki.

    Milka. Dare to…

    milka-ico

    Edycja limitowana, która miała zaanonsować nową strategię marki.