Marka dla smakoszy

Dla smakoszy marka ma duże znaczenie.
Amatorzy kaw przekonani do jakości napoju spod określonego znaku niejednokrotnie są mu wierni latami. MK Café – marka kaw znana nie od dziś – posiadała niemałe grono swoich wiernych nabywców. Aby jednak z powodzeniem konkurować na rynku, z biegiem lat konieczne jest dostosowanie strategii i wizerunku brandu do zmieniających się trendów i oczekiwań nowych konsumentów. Zmiany muszą być jednak tak przeprowadzone, by zachować rozpoznawalność i renomę marki.

Akcent na eksperckość

Nowa strategia zakładała przeniesienie akcentu z kompozycji smakowych na eksperckość. Stąd kampania wspierana wizerunkiem mistrza-baristy, stąd postulat podniesienia premiowości linii opakowań i stworzenia klarownej architektury kaw spod znaku MK Café. Sam logotyp zresztą także musiał ulec zmianie, świadczącej o wysokiej jakości produktów, pozwalających konsumentom w warunkach domowych przygotować kawy tak, jak w najlepszych kawiarniach.

Nowocześnie, elegancko, klarownie

Prace kreatywne miały zatem na celu, świadczące o profesjonalizmie, uspójnienie linii opakowań różnych typów kaw mielonych, przy jednoczesnym ułatwieniu nawigacji między nimi. W efekcie liftingowi uległ logotyp marki zamknięty w charakterystycznym kwadracie. Znalazł on swoje stałe miejsce u góry opakowań, co służy budowaniu konsekwentnego brandingu. Charakterystyczne zestawienie głębokiego bordo i złota podnosi elegancję marki. Znajdujący się ponad nim claim „Polecana przez baristów” wiąże produkty z kampanią medialną.
Odświeżeniu uległy też inne elementy grafiki – wizerunki filiżanek kaw, składowe teł, prosta, nowoczesna typografia i kolorystyka. Wszystkie te zabiegi dodały opakowaniom premiowości. Kolorystyczna klarowność i podkreślające walory poszczególnych kaw elementy teł ułatwiają orientację w szerokim asortymencie.
Unowocześniony look odpowiada eksperckiemu pozycjonowaniu marki, a jednocześnie działa na zmysły tych, którzy mają ambicję parzyć kawę tak jak mistrzowie.


Wizerunki






  • Realizacje

  • Bobovita

    bobovita-ico

    Rozrastająca się o nowe produkty marka wymagała rewitalizacji.

    Danio

    danio-ico

    W ramach marki funcjonuje wiele odmian smakowych. Ten atut zaczął w końcu… sprawiać kłopoty.

    Arctic

    arctic-ico

    Niewyczerpane źródło pozytywnych emocji i oryginalnego stylu

    Altacet Ice

    altacet-ico

    Nowy produkt potrzebował wyrazistego packaging designu.