Wódka w kalejdoskopie historii

Packaging Polska Maj 2013

W piśmiennictwie polskim słowo „wódka” zostało użyte po raz pierwszy w 1405 r. w sandomierskich dokumentach sądowych. Początkowo używano jej jako lekarstwa i wyrabiano w aptekach.

W XVI wieku Stefan Falimierz, botanik i lekarz, dworzanin wojewody podolskiego Jana Tęczyńskiego, w swoim zielniku ,,O ziołach i ich mocy” wymienia aż 72 gatunki wódek ziołowych stosowanych na rożne dolegliwości. Wykorzystywano je do dezynfekcji, rozgrzewania, znieczulania, leczenia dolegliwości żołądkowych. Współcześnie, poza wyznaczaniem trendów kulinarnych, wpływa również na styl opakowań produktów ze swojej półki.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Halina Stelmach – agencja PND Futura
Packaging Polska, Maj 2013



Prince Polo XXL

prince-polo-ico

Prince Polo to marka-ikona na rodzimym rynku słodyczy, znana i lubiana od pokoleń.

Tarczyński Kabanos

tarczynski-ico

Marka Tarczyński to jeden z największych producentów wyrobów wędliniarskich.

Floriol

floriol-ico

Floriol jest olejem rzepakowym należącym do portfela marek ZPT Kruszwica.

Felix

felix-ico

Zadaniem agencji była adaptacja całego portfolio produktów Felix w trzech grupach produktowych.